Sivut

lauantai 2. joulukuuta 2017

Luukku 2 kaverisuhteet

Heijssan! Tänään joulukalenteristani ei tullut tehtävää, mutta siinä oli kuva kahdesta ponista. Tästä sain idean puhua kaverisuhteistani koko elämäni aikana.

Luukku 2

Aloitetaan ihan ensimmäisestä parhaastakaveristani. Ensimmäinen paraskaverini oli poika, joka oli naapurini, kun asuin vielä
etelä-suomessa. Tuolloin olin vasta 4-vuotias. Sovitaan vaikka tämän pojan nimeksi Jere. Olimme Jeren kanssa hyviä kavereita siihenasti, kun muutin Ylivieskaan. Pidimme yhteyttä kirjekavereina vielä jonkun aikaa, mutta nyt en tiedä miten Jerellä menee.

Mennään 1. ja 2-luokkaan
Ala-asteella luokkani oli aikapieni. Ja koulussamme oli hyvä yhteishenki, koska koko koulu oli aika pieni. Leikittiin aina kokoluokan kanssa metsässä. Ja ykkösluokalla tutustuin hyvään kaveriini Viljaan.

4-3 luokka
Kolmannella luokalla oli vielä samat kaverit, mitä 1-2 luokilla. Kun menin 4-luokalle kouluumme tuli uusi tyttö, jonka olin tuntenut jo 6 vuotiaasta asti. Kaveri suhteet oli 4-3 luokilla vielä aika hyvät.

5-6 luokka
Kun siirryin 5-luokalle aluksi tulin toimeen kaikkien kanssa, mutta kun minulle ja yhdelle kaverilleni tuli riitaa minut jätettiin porukan ulkopuolelle. Osa entisistä kaveristani alkoi kiusata kiusata minua ja en oikein vieläkään ole näiden ihmisten kanssa väleissä. Tutustuin myös kesällä nykyäänkin tosi hyvää kaveriini Tiinaan.

7-luokka
Kun menin ylä-asteelle sain paljon uusia kavereita. Luokallani oli 17 tyttöä ja 3 poikaa. Olihan siinä välillä draamaa, mutta sitähän on kaikilla ylä-asteella.

8-luokka
Kasi-luokka ainakin minulla oli melkeinpä pelkkää draamaa. Entinen kaveriporukkani muuttui. Sain uusia kavereita, mutta loppujen lopuksi jäin siitäkin porukasta ulkopuolelle. Hetken kasilla olin ilman kavereita, kunnes tutustuin kahteen tyttöön joista tuli parhaita kavereitani.

9-luokka
Ysillä tutustuin parhaidenkavereiden kautta uusiin ihmisiin ja meillä oli koko ysi-luokan tosi hyvä kaveriporukka.

Lukion alku
Lukioon tullessani minulla oli sama kaveriporukka kuin ysillä. Mutta tässä vähänaikaa sitten minulla meni välit-poikki kahden parhaan kaverini kanssa. He vain viettivät aikaa mielummin kahdestaan, kuin niin että olin mukana.

Nyt
Nyt minulla on kyllä paljon kavereita, mutta en halua parasta kaveria, koska mut on niin monesti jätetty ulkopuolelle etten enää halua niin käyvän.

Tiina ja Vilja ovat kyllä hyviä kavereitani vieläkin ja olen hyvin iloinen siitä :)

Lukekaapas huominenkin luukku :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti